دیگر مقالات عمومی

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

سونوگرافی آلت با پاپاورین چیست و آیا ضرر دارد

۲ آبان ۱۴۰۰ | 0 comments

فهرست مطالب

عدم تعادل در جریان خون شریانی آلت تناسلی و خروج خون وریدی و اختلالات عصبی از عوامل اصلی اختلال نعوظ در بیش از 75 درصد سونوگرافی ناتوانی جنسی مردان است که پزشکان برای درمان نیاز به دریافت اطلاعات دارند و بر همین اساس امروزه سونوگرافی برای افزایش قدرت تشخیص علل و عوامل بیماری استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی سؤالات و نکات مهم در مورد سونوگرافی آلت با پاپاورین می‌پردازیم.

سونوگرافی آلت تناسلی با پاپاورین

سونوگرافی یک آزمایش تصویربرداری است که از امواج صوتی برای تولید تصاویری از اندام‌های داخلی استفاده می‌کند و به پزشکان دید دقیق‌تری می‌دهد بنابراین یک روش عالی برای مطالعه آلت تناسلی است. از سونوگرافی داپلر آلت می‌توان برای ارزیابی بسیاری از شرایط مؤثر بر آلت تناسلی، از جمله اختلال نعوظ (ED)، پلاک‌ها (مانند موارد ناشی از بیماری پیرونی)، فیبروز، توده‌ها و حتی سرطان استفاده کرد و حتی برای تشخیص اختلال نعوظ امروزه از سونوگرافی داپلر (بدون تزریق و با تزریق پاپاورین) استفاده می‌کنند که تشخیص جریان خون شریانی و وریدی را در آلت تناسلی و همچنین امکان بررسی دقیق اجسام غار را برای شناسایی کلسیفیکاسیون یا اسکار در داخل بافت نعوظ آلت تناسلی فراهم می‌کند.

سونوگرافی داپلر با تزریق پاپاورین

سونوگرافی داپلر با تزریق پاپاورین به صورت اختصاری به نام سونوگرافی آلت تناسلی پاپاورین شناخته می‌شود که مردانی که مشکل نعوظ دارند اغلب آن را انجام می‌دهند که می‌تواند راه جریان خون به داخل و خارج اندام‌ها را نشان دهد.

جریان خون برای نعوظ مردان بسیار مهم است. هنگامی که یک مرد تحریک جنسی می‌شود، عروق آلت تناسلی او بزرگ شده و آلت تناسلی با خون پر می‌شود. این خون چیزی است که به آلت تناسلی سفتی لازم برای رابطه جنسی را می‌بخشد. وریدهای آلت تناسلی منقبض می‌شوند و خون را در خود نگه می‌دارند. هنگامی که تحریک متوقف می‌شود یا انزال اتفاق می‌افتد، رگ‌ها دوباره گشاد می‌شوند و اجازه می‌دهند خون به بدن برگردد که بسیاری از مردان در عملکرد نعوظ با این جریان خون مشکل دارند و عروق ممکن است به اندازه کافی برای جریان خون کافی پهن نشوند که هر دو وضعیت می‌توانند منجر به نعوظ ضعیف شوند و موجب اختلال نعوظ شود که باعث ایجاد فشارهای روانی و تنش‌های بین زوجین و همچنین اختلالات ناباروری شود. به همین دلیل کسانی که با این مشکل مواجه هستند به پزشک مراجعه می‌کنند و در نهایت با معرفی پزشک برای درمان، باید سونوگرافی انجام دهند تا در سونوگرافی داپلر آلت، امواج صوتی از گلبول‌های قرمز در گردش خون منعکس شده و تغییر در ارتفاع و حرکت خون را نشان دهد تا پزشک بتواند درمان مناسب را آغاز کند.

مطلب مرتبط را بخوانید
سونوگرافی ​بیوفیزیکال پروفایل (BPP) چیست؟

سونوگرافی آلت تناسلی پاپاورین با تزریق دارو شروع می‌شود که با بزرگ شدن عروق و افزایش جریان خون باعث نعوظ می‌شود. از آنجا پزشک یک دستگاه کوچک به نام مبدل را روی پوست آلت تناسلی حرکت می‌دهد. مبدل داده‌ها را به رایانه ارسال می‌کند تا پزشک بتواند سرعت جریان خون به داخل و خارج را تشخیص دهد.

سونوگرافی پاپاورین غیرتهاجمی است و خود آزمایش نباید آسیبی به شما برساند اما ممکن است که برخی از مردان در محل تزریق دچار درد یا کبودی شوند و یا ممکن است برای چند دقیقه احساس سرگیجه کنند. اگر نعوظ القایی بیشتر از آزمایش طول بکشد، پزشک ممکن است تزریق دیگری انجام دهد تا آلت تناسلی دوباره شل شود.

معمولاً به مردان توصیه می‌شود که از داروهای اختلال نعوظ (مانند ویاگرا، لویترا یا سیالیس) به مدت یک یا دو روز قبل از آزمایش استفاده نکنند. همچنین ممکن است به آن‌ها دستور داده شود که در روز سونوگرافی آلت، رابطه جنسی نداشته باشند یا خود ارضایی نکنند.

سونوگرافی آلت با پاپاورین یک روش ساده برای تشخیص اختلال نعوظ

سونوگرافی آلت تناسلی پاپاورین یک روش ارزشمند برای ارزیابی اختلال نعوظ است. با این حال، برخی نگرانی‌ها در مورد ایمنی این روش به دلیل تزریق دارویی داخل بدن، وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد پریاپیسم به عنوان یک عارضه و در نتیجه فیبروز آلت تناسلی شود. برای ارزیابی بروز واقعی پریاپیسم ناشی از پاپاورین در بیماران مبتلا به اختلال نعوظ (ED) که تحت سونوگرافی رنگی آلت تناسلی قرار گرفتند و برای تعیین ایمنی این ابزار تشخیصی، یک مطالعه گذشته‌نگر با استفاده از پایگاه داده موسسه‌ای معتبر انجام شد.

مطلب مرتبط را بخوانید
سونوگرافی 4D ( چهاربعدی )

 در مجموع 672 مرد مبتلا به ED تحت سونوگرافی داپلر آلت با تزریق داخل بدن 60 میلی‌گرم پاپاورین هیدرو کلراید قرار گرفتند که در 18 مورد از 672 بیمار (68/2 درصد) پریاپیسم با آسپیراسیون خون با تزریق داروی آلفا آگونیست با موفقیت درمان شد که بیماران مبتلا به پریاپیسم جوان‌تر بودند.

عوارض و درد سونوگرافی داپلر با تزریق پاپاورین چیست

سونوگرافی آلت تناسلی پاپاورین یک روش مطمئن برای ارزیابی اختلال نعوظ است که عوارض جدی در آن مشاهده نشده و تنها در موارد معدودی از بیماران اختلال نعوظ پس از انجام سونوگرافی بروز پریاپیسم (نعوظ دردناک) است که همچون کبودی‌های احتمالی پس از سونوگرافی، برطرف می‌شود و نیازی به نگرانی بیمار در این خصوص وجود ندارد.

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *