دیگر مقالات عمومی

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران سه ماهه اول

۲۱ دی ۱۴۰۰ | 0 comments

فهرست مطالب

اگر به دنبال بهترین سونوگرافی غربالگری اول و بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری سه ماهه دوم در تهران می‌گردید، اما هنوز کلینیک مورد نظر خودتان را در میان بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران سه ماهه اول پیدا نکرده اید با انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی این خدمت و توضیحاتی در خصوص بهترین مرکز سونوگرافی غربالگری سه ماه اول بپردازیم

برای همه مادران سلامت نوزاد آینده‌شان اهمیت زیادی دارد. با وجود آن که اکثر نوزادان سالم به دنیا می‌آیند، اما حدود 2-3 درصد نوزادان در هنگام تولد، دجار نقائص مادرزادی هستند. در کلینیک غربالگری دکتر رضا گرامی واقعسونوگرافی الوند در طول بارداری همراه شما هستیم و به عنوان بخشی از مراقبت‌های ضروری بارداری، سونوگرافی های مختلف غربالگری سلامت جنین انجام می‌شود.

سونوگرافی یکی از روش‌های غربالگری برای شناسایی زنان باردار که احتمال ابتلاء جنین آن ها به ناهنجاری‌های مادرزادی بالا است که مورد استفاده قرار و در صورتی که نتیجه تست غربالگری مثبت باشد برای این گروه از زنان باردار، تست های تشخیصی انجام می‌شود.

انجام آزمایشات دوران بارداری از جمله غربالگری اول و غربالگری دوم نقش بسیار موثری در بررسی سلامت جنینی دارد که قرار است ظرف مدت کوتاهی بعد به دنیا بیاید. اگر شما هم به عنوان یک والدین مسئول نگران سلامت نوزاد خود به هنگام تولد باشید حتما این آزمایشات را جدی خواهید گرفت و به دنبال بهترین مرکز درمانی برای انجام آنها خواهید گشت. ما در این مقاله سعی داریم تا با تشریح معیارهای مختلف ، راهنمای موثری را در اختیار شما برای این انتخاب قرار دهیم.

چه زمانی باید سونوگرافی غربالگری اول بارداری را انجام داد؟

معمولا انجام سونوگرافی غربالگری اول به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد، الزامی است و تمام بانوان باردار برای اطمینان از سلامت جنین باید آن را انجام دهند. اما در صورتی که هیچ گونه ناهنجاری و یا مورد مشکوکی در غربالگری اول مشاهده نشود،.

بهترین زمان برای انجام غربالگری اول هفته 11 تا 13 بارداری است. بانوان باردار بهتر است این غربالگری را حتما تا قبل از هفته 13 بارداری انجام دهند.

دکتر رضا گرامی ؛متخصص اکو قلب جنین و سونوگرافی‌های پیشرفته

در صورتی که این غربالگری تا زمان مشخص شده انجام نشود. دیگر انجام آن فایده ای نخواهد داشت و پزشک غربالگری دوم را در هفته های 16 تا 18 بارداری درخواست می دهد. تا بتواند سلامت جنین و احتمال وجود ناهنجاری های ژنتیکی و مادرزادی را در جنین تشخیص دهد. .

مطلب مرتبط را بخوانید
معرفی سونوگرافی میکروشیا و آنوشیا

سونوگرافی های انجام شده در طول بارداری به منظور تشخیص ناهنجاری های جنین و ارزیابی رشد جنین درخواست می شوند. از مهم ترین سونوگرافی های انجام شده در این دوران می توان به سونوگرافي غربالگري اول و دوم بارداري اشاره نمود.

همچنین در این سن، استخوان بینی جنین NB (nasal bone) نیز مورد ارزیابی قرار میگیرد. سونوگرافی سه ماهه اول یا همان غربالگری اول بارداری به منظور بررسی و تشخیص نقص های مادرزادی و تشخیص به موقع اختلالات ژنتیکی جنین انجام می شود. .تمام جنین‏ها در پشت گردن داراى مقدارى مایع هستند که این‌ مقدار در جنین‏هاى مبتلا به‌ سندرم داون معمولا افزایش می یابد

به همین دلیل انجام این غربالگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در برخی مواقع انجام این غربالگری می تواند نقص های جدی جنین که منجر به سقف جنین و یا مرگ نوزاد هنگام تولد می شوند، را به موقع تشخیص دهد. بنابراین مراجعه به بهترین کلینیک و متخصص غربالگری جنین در تهران یکی از دغدغه های اصلی والدین جنین است

تست غربالگری سه ماه اول سلامت جنین چگونه انجام می‌شوند؟

غربالگری سه ماهه اول برای خانم های باردار از ابتدای هفته 11 تا انتهای هفته 13 انجام می‌شود.

این تست شامل آزمایش خون و سونوگرافی است. این تست ترکیبی از سنجش 2 مارکر در خون مادر (PAPP-A و Free –βHCG) و بررسی سونوگرافیک (NB و NT) می باشد که جهت بررسی احتمال خطر سندرم داون، تریزومی 18و تریزومی 13 انجام می‌شود.

دو ماده‌ای که در خون مادر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند در بارداری‌های توام به ابتلای جنین به سندرم داون تمایل به خروج از مقادیر طبیعی دارند.

مطلب مرتبط را بخوانید
بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

در سونوگرافی مقدار مایع در پشت گردن جنین که به آن NT (Nuchal Translucency) می‌گویند، ‌اندازه گیری می‌شود که در جنین‌های مبتلا به سندرم داون تمایل به افزایش دارد. فقدان استخوان بینی (NB) (Nasal Bone) نیز در بررسی سونوگرافیک می‌تواند مطرح کننده ابتلاء جنین به سندرم داون باشد.

دقت نتایج سونوگرافی غربالگری سه ماه اول چقدر است؟

90% بارداری های همراه با سندرم داون، نتایج غربالگری مثبت دارند یعنی از 10 بارداری همراه با سندرم داون 9 مورد آن در غربالگری ریسک بالا خواهند داشت، اما یک غربالگری با ریسک بالا به این معنی نیست که جنین حتما مبتلا به سندرم داون است بلکه بدین معنی است که خطر به اندازه کافی بالا هست و باید ارزیابی بیشتری انجام شود.
که البته در صورتی که سونوگرافی غربالگری یه ماه اول توسط متخصص حاذقی مانند دکتر رضا گرامی صورت پذیرد به دلیل دقت بالا اطمینان خاطر بالایی از سلامت جنین برای شما ایجاد شده و حتی ممکن است به تشخیص پزشکی که تخت نظر او هستید نیاز به انجام آزمایشهای تکمیلی نیز نباشد
تنها راه قطعیت مبتلا بودن یا نبودن جنین به سندرم داون انجام تست تشخیصی مانند نمونه برداری آمنیوسنتز یا CVS  می باشد.
بنابراین مراجعه برای بهترین سونوگرافی غربالگری در تهران مراجعه به کلینیکهایی که دکتر رضا گرامی در آن حضور دارند را توصیه می کنیم

آیا غربالگری فقط برای زنان بالای 35 سال باید انجام شود؟

خیر! زنان بالای 35 سال دارای افزایش شانس ابتلا جنین شان به سندرم داون و تریزومی 18 می باشند، ولی بچه هایی با چنین اختلالاتی می توانند از مادرانی با هر سنی متولد شوند. در حقیقت، 75% بچه هایی که با سندرم داون متولد می شوند از زنان زیر 35 سال هستند زیرا عمده خانم ها در سن زیر 35 سال باردار می شوند.

مطلب مرتبط را بخوانید
ضرورت استفاده از معیارهای رادیولوژیکی در تفسیر تصاویر سی تی اسکن ریه بیماران مشکوک به کرونا ویروس

سونوگرافی NT بهتر است در چه زمانی انجام شود؟

از اول هفته 11 تا پایان هفته 13 ،ولی بهترین زمان بین 12 تا 13 هفته است.

اندازه گیریNT  چه زمانی در محاسبه ریسک ابتلا جنین ارزش دارد؟

زمانی که توسط یک متخصص با تجربه و دارای گواهینامه معتبر انجام شود.دکتر رضا گرامی به عنوان مدرس غربالگری جنین در ایران میتواند ریسک های غربالگری را با درصد دقت بالایی تشخیص دهد

اگر زمان غربالگری سه ماهه اول گذشته و این سونوگرافی انجام نشده باشد چه باید کرد؟

 در سه ماهه دوم (بهترین زمان 15- 17 هفته) نیز با انجام تست کواد مارکرمی توان غربالگری از نظر سندرم داون را انجام داد ولی بخاطر داشته باشید که سونوگرافی NT فقط تا پایان هفته 13 قابل انجام است و بعد از آن ارزشی ندارد.

آیا انجام تست های غرباگری در بارداری های دوقلو نیز دارای اطلاعات درست است ؟

بله، سونوگرافی NT کاملا ارزشمند است ولی با دقت کمتری نسبت به حاملگی یک قلو. بنابراین در این شرایط آزمایشات تکمیلی کمک کننده خواهد بود

آمادگی های لازم برای سونوگرافی غربالگری چیست ؟

معمولا برای انجام سونوگرافی های غربالگری نیازی به آمادگی خاصی نیست. اما باید قبل از انجام سونوگرافی به میزان کافی آب بنوشید

معرفی بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران برای انجام غربالگری سه ماهه اول

رادیولوژی و سونوگرافی الوند در سال ۹۵ و با هدف ارائه بهترین سونوگرافی  تخصصی و پیشرفته جنین و اکوی قلب جنین در کنار سایر سونوگرافی های عمومی و رنگی در خیابان الوند جنب بیمارستان کسری تاسیس شد ، در حال بهترین سونوگرافی تهران در این مرکز مجهز به چند دستگاه دستگاه سونوگرافی فوق پیشرفته GE و SuperSonic می‎باشد

با حضور آقای دکتر گرامی در کلینیک سونوگرافی الوند ،  انواع خدمات تکمیلی سلامت بارداری مانند نوار قلب جنین(NST) و دیگر خدمات مانند نیز  نیز اکوی قلب جنین ، سونوگرافی غربالگری مرحله دوم ( غربالگری سه ماهه دوم ) در این مرکز ارائه می شود

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *