دیگر مقالات عمومی

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

پیچیدن بند ناف دور گردن جنین  | علت گره خوردن بند ناف دور گردن جنین

پیچیدن بند ناف دور گردن جنین  | علت گره خوردن بند ناف دور گردن جنین

پیچیدن بندناف به دور گردن جنین در دوران بارداری امری شایع است. تقریبا در 25 درصد بارداری‌ها امکان پیچیدگی بند ناف به دور گردن جنین وجود دارد. در بیشتر موارد پیچیدگی ناف دور گردن خطرناک نیست. مگر آنکه جریان خون جنین مختل شود. در این صورت نیاز است که با پزشک متخصص مراجعه کنید.

جادوی پنهان سونوگرافی

۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | 0 comments

فهرست مطالب

مزایای سونوگرافی در دوران بارداری

اکثر جنین ها با ناهنجاری های ساختاری و ژنتیکی در طول دوران بارداری از بین میروند و یکی از عوامل اصلی سقط های بین هفته های 6تا 14 بارداری میباشند. در واقع انتخاب طبیعی اکثر جنین های ناقص را از بین میبرد.
با این وجود تعداد قابل توجهی از جنین های با ناهنجاری های ساختاری و ژنتیکی تا آخر بارداری زنده مانده و حتی سالها پس از تولد هم عمر کرده و باعث افزایش مشکلات خانواده و جامعه (هم از نظر نگه داری و مراقبت ایشان و هم از جنبه های اقتصادی )میگردند.
بیماری داون یا منگولیسم و برخی از بیماری های قلبی و نیز ناهنجاری های موضعی اندام ها (مانند عدم وجود یک اندام به تنهایی )از جمله این اختلالاتی هستند که باعث افزایش زحمت خانواده و نیز افزایش هزینه های سلامت جامعه میشوند.
انجام سونو گرافی های تخصصی و در زمان مناسب حین بارداری همراه با اکو قلب جنین و نیز تست های غربالگری ساده و تخصصی ؛باعث تشخیص به موقع این ناهنجاری ها شده و با سقط قانونی و طبق موازین شرعی در سن بارداری کمتر از 19 هفته ؛از درد و رنج خانواده ها کاسته شده و جامعه ای سلامت تر خواهیم داشت.
در مرکز ما پزشکان متخصص و فوق تخصص سونوگرافی و تصویربرداری جنین ،طبق آخرین متد روز جهان در خدمت شما هستند :

1. سونو گرافی غربالگری سه ماهه اول در سن 11تا14هفته بارداری جهت بررسی NTو نیز بررسی ساختار اولیه جنین (تشخیص برخی سندرم ها مانند اننسفالی و عدم وجود اندام ها و حتی برخی ناهنجاری های قلبی )
2 سونوگرافی فوق تخصصی بررسی ناهنجاری جنینی سه ماهه دوم (آنومالی اسکن پیشرفته) در هفته 17تا 28 که به صورت 2و 4بعدی انجام میشود و اکثر اختلالات ساختاری و ژنتیکی جنینی قابل تشخیص است.
در این مرحله؛در صورت لزوم و بالا بودن ریسک تست های غربالگری؛آمنیوسنتز زیر گاید سونو گرافی در این مرکز انجام میشود
3.اکو پیشرفته قلب جنین از سن 17هفتگی تا آخر بارداری جهت تشخیص آنومالی های قلبی.
4 .سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی عروق جنین )به منظور پایش رشد جنین و نحوه خونرسانی آن که در دو زمان و طبق استاندار ها انجام میشود .یکی هفته 18تا 28 و دیگری از هفته 28تا انتهای بارداری
5.سونوگرافی بیوفیزیکال و بررسی حرکات و تنفس جنین از هفته 28 تا آخر بارداری همراه با دستگاه ثبت تغییرات ضربان قلب جنین (NST )
لازم ذکر است که برخی اختلالات جنین مانند بیماری های پوستی ؛تعدادی از بیماری های عصبی عضلانی با شروع دیررس ،کوری و کری ناشی از اختلالات عصبی و…قابل تشخیص با سونو نمیباشند.

مطلب مرتبط را بخوانید
کدام ناهنجاری‌ مغزی جنین در دوران بارداری قابل بررسی است؟

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *