برای انجام اکو قلب جنین کجا برم؟ | معرفی بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران

by | 6 شهریور 1403 | اکو قلب جنین, سلامت جنین, سلامت کودک, عمومی, مقالات | 0 comments

در دنیای پزشکی اکو قلب جنین به عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین روش‌ها برای بررسی سلامت قلب جنین شناخته شده‌است. در این آزمایش نه تنها والدین این امکان را دارند که وضعیت سلامت قلب نوزاد متولد نشده‌شان اطمینان حاصل کنند، بلکه این فرصت برایشان ایجاد می‌شود تا با آرامش خاطر به آینده نوزاد خود فکر کنند.

در ادامه قصد داریم نکات کلیدی و مهمی را که برای انتخاب 👈 بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران👉 با شما در میان بگذاریم. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا با اطمینان بهترین متخصص اکو قلب جنین در تهران را انتخاب کنید و عالی‌ترین مراقبت‌ها را برای فرزند دلبندتان فراهم آورید. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه مواردی را باید مد نظر قرار دهید!

اکو قلب جنین چیست؟

در پاسخ به این سوال که 👈 اکو قلب جنین چیست؟ 👉 به صورت ساده می‌توان گفت:

اکو قلب جنین یک سونوگرافی پیشرفته جهت شناسایی و تشخیص بیماری‌های قلبی جنین به صورت تخصصی قبل از زایمان است.

اکو قلب جنین که گاها با اکوکاردیوگرافی قلب جنین از آن اسم برده می‌شود، یکی از انواع آزمایش‌های سونوگرافی است که در آن با استفاده از امواج صوتی، تصاویر دقیق و واضحی از ساختار و عملکرد قلب جنین بدست می‌آید. این آزمایش که در دوران بارداری انجام می‌شود به پزشکان کمک می‌کند تا هرگونه اختلال یا ناهنجاری قلبی جنین را شناسایی کنند.

برای انجام اکو قلب جنین کجا برم؟

این یکی از سوالاتی است که کاربران در فضاهای مجازی بسیار دیده می‌شود و مادران باردار از همدیگر در مورد آن می‌پرسند. در جواب این سوال که برای انجام اکو قلب جنین‌تان کجا بروید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین جواب را بیابید.

👌 بهترین جواب برای شما که به دنبال بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران هستید، مراجعه به مراکز پزشکی و بیمارستان‌های تخصصی در زمینه زنان و زایمان است.

همچنین تاکید می‌کنیم جهت انجام اکو قلب جنین حتما به یک دکتر اکو قلب جنین شناخته شده که در یک مرکز معتبر مشغول به فعالیت است، مراجعه کنید. چرا که اگر این آزمایش به درستی صورت نگیرد، عوارض خطرناکی برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

برای انجام اکو قلب جنین می‌توانید به یکی از انواع مراکز زیر مراجعه نمائید:

  • بیمارستان‌های خصوصی: بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی دارای واحدهای تخصصی اکو قلب جنین هستند و پزشکان مجرب در این زمینه فعالیت می‌کنند.
  • کلینیک‌های تخصصی زنان و زایمان: این کلینیک‌ها معمولاً خدمات اکو قلب جنین را ارائه می‌دهند و می‌توانید با مشاوره پزشکان متخصص، بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • مشورت با پزشک متخصص: می‌توانید با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید و از او بخواهید که شما را به یک مرکز معتبر ارجاع دهد.

همچنین قبل از مراجعه 👈 حتما از امکانات و تجهیزات مرکز مورد نظر مطمئن شوید. بررسی و دقت به نظرات سایر بیمارانی که تجربه خود را به اشتراک گذاشته‌اند می‌تواند مفید واقع شود.

بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران

بهترین دکتر اکو قلب جنین باید دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشد. همچنین، برخورد خوب و توانایی برقراری ارتباط با والدین از دیگر ویژگی‌های مهم یک دکتر خوب است. برای انتخاب بهترین دکتر اکو قلب جنین به این موارد توجه کنید:

  • تحصیلات و تخصص: با بررسی تحصیلات و تخصص یک دکتر اکوکاردیوگرافی قلب جنین می‌توانید در مورد اعتبار ایشان به اطمینان قابل قبولی برسید.
  • تجربه و سوابق کاری: با بررسی سوابق کاری دکتر مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید که ایشان در زمینه اکو قلب جنین سال‌های متمادی فعالیت مرتبط داشته‌اند و تجربیات بسیاری در این زمینه بدست آورده‌اند.
  • مدارک و گواهینامه‌ها: بررسی کنید که پزشک مورد نظر شما دارای مدارک معتبر و گواهینامه‌های تخصصی مرتبط باشد.
  • نظرات مراجعه کنندگان: یکی از راه‌های پیدا کردن بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران مطالعه نظرات سایر کاربرانی است که قبلا به این پزشک مراجعه کرده‌اند. با این کار می‌توانید در مورد ایشان تا حدودی به جمع‌یندی برسید. همچنین در جواب کاربران می‌توانید از آن‌ها مشورت بگیرید و برخی سوالات خودتان را بپرسید.
مطلب مرتبط را بخوانید
کدام ناهنجاری‌ مغزی جنین در دوران بارداری قابل بررسی است؟

دکتر رضا گرامی | بهترین متخصص اکو قلب جنین در تهران

dr. Reza Gerami | دکتر رضا گرامی

دکتر رضا گرامی بهترین متخصص اکو قلب جنین در تهران و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته با بیش از یک دهه فعالیت و ارائه خدمت به هموطنان عزیز، آماده انجام سونوگرافی‌های تخصصی به شما عزیزان است.

برای مشاهده مراکزی که دکتر گرامی در آن مشغول به فعالیت است، می‌توانید به این آدرس مراجعه نمائید: مراکز ارائه خدمات سونوگرافی و اکو قلب جنین

نوبت دهی آسان اکو قلب جنین

برای دریافت اینترنتی نوبت دهی آسان اکو قلب جنین می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی و خیلی آسان برای خود یا سایرین نوبت ثبت نمائید:

👈 نوبت دهی اکو قلب جنین 👉

شاید این سوالات برای شما هم پیش بیاید

آیا اکو قلب جنین خطرناک است؟

اگر این آزمایش توسط پزشک ماهر انجام شود، روشی ایمن و بی خطر برای شما و جنین خواهد بود و هیچ گونه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

برای اکو قلب جنین کجا برم؟

تاکید می‌کنیم جهت انجام اکو قلب جنین حتما به یک دکتر متخصص اکو قلب جنین در یک مرکز معتبر مراجعه کنید. اگر این آزمایش به درستی صورت نگیرد، عوارض خطرناکی برای مادر و جنین به همراه دارد. اکوکاردیوگرافی قلب جنین یک آزمایش تخصصی است و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد.
در جواب این سوال که “برای اکو قلب جنین کجا بروم؟” پیشنهاد می‌کنیم به یکی از مراکزی که آقای دکتر رضا گرامی (متخصص اکو قلب جنین و آزمایش‌های پیشرفته) در آن‌ها مشغول به ارائه خدمت به شما هموطنام عزیز است مراجعه نمائید.
برای مشاهده آدرس مرکز پیشرفته و تخصصی اکو قلب جنین روی لینک زیر کلیک کنید.

این آزمایش چقدر طول می کشد؟

گرفتن تصاویر مورد نیاز برای دیدن تمام قسمت های قلب ممکن است ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول بکشد. همچنین گاهی اوقات موقعیت کودک می تواند دیدن قلب را سخت کند و مدت زمان انجام این آزمایش را به درازا بکشاند.

انجام این آزمایش توسط بهترین دکتر اکو قلب جنین چگونه است؟

این روش شباهت زیادی به سایر سونوگرافی‌های دوران بارداری دارد و تقریبا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد.
این آزمایش ساده و سرپایی است و از ناحیه شکم انجام می‌شود.

مطلب مرتبط را بخوانید
علائم بارداری پسر و دختر- حدس 100% جنسیت جنین در ماه های اولیه بارداری!!!

بهترین زمان انجام اکو قلب جنین

اکو قلب جنین معمولاً در سه ماهه دوم بارداری و بین هفته‌های ۱۸ تا ۲۲ بارداری انجام می‌شود. در واقع زمانی که پزشک شما احتمال وجود مشکل قلبی در جنین را تشخیص دهد، انجام اکو قلب جنین را تجویز می‌کند.

خبر خوش اینکه 👈 انجام اکو قلب جنین کاملا بی خطر است و قلب نوزاد به دنیا نیامده شما را به صورت دقیق ارزیابی کند.

انجام اکو قلب جنین بنا به دلایلی که در ادامه آورده ایم از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • می تواند مشکلات و غیر نرمال بودن عملکرد قلب را مشخص کند. در صورت کامل و مناسب نبودن نتایج تست، برای بار دوم این آزمایش انجام می‌شود تا نتایج بهتر و واضحی در اختیار دکتر اکو قلب جنین قرار گیرد.
  • وقتی جواب آزمایش اکو را دریافت می کنید دقیقا متوجه می شوید که مشکل در کدام قسمت قلب است و می توانید دوره بارداری خود را بهتر مدیریت کنید و در صورت امکان به درمان مشکل قلبی جنین بپردازید. همچنین به کمک نتایج این تست در دوران پس از بارداری نیز خواهید توانست از کودک خود مراقبت کنید.
  • این تست می تواند به پزشک شما کمک کند تا پروسه درمانی مناسب پس از انجام عمل جراحی اصلاحی را مشخص نماید.
دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

چه کسانی نیاز است اکو قلب جنین انجام دهند

  • پزشک در سونوگرافی تشخیص داده باشد که ممکن است کودک متولد نشده شما در معرض ناهنجاری قلبی یا اختلال دیگری است.
  • در صورتی که یک آزمایش سونوگرافی دیگر ناهنجاری های مادرزادی را مانند ناهنجاری کلیوی، مغزی یا استخوانی یافت کرده باشد.
  • شما سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید.
  • شما قبلاً کودکی با بیماری قلبی به دنیا آورده اید.
  • شما در دوران بارداری خود از مواد مخدر یا الکل استفاده کرده اید.
  • شما داروهای خاصی مصرف کرده اید یا در معرض داروهایی قرار گرفته اید که می توانند نقایص قلبی ایجاد کنند، مانند داروهای صرع یا داروهای تجویز شده آکنه
  • شما سایر بیماری های پزشکی مانند سرخچه، دیابت نوع 1، لوپوس یا فنیل کتونوریا دارید.
چه کسانی نیاز است اکو قلب جنین انجام دهند؟

چرا باید اکو قلب جنین انجام دهیم؟

در صورتی که هر کدام از آزمایش های قبلی نشان دهنده وجود مشکل ضربان قلب در جنین بوده باشند، پزشک شما انجام آزمایش را پیشنهاد خواهد کرد. آزمایش اکو جنین معمولا در موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • اگر شما یا شریک زندگی شما دارای بیماری قلبی مادرزادی باشید
  • اگر سابقه خانوادگی مشکلات و بیماری های قلبی یا فشار خون بالا داشته باشید
  • اگر مشخص شده باشد که جنین مشکل قلبی و یا آریتمی جنینی دارد
  • اگر جنین دارای یک مشکل ژنتیکی (نظیر سندروم داون) و یا دیگر مشکلات خاص نظیر بیماری های مغزی یا کلیوی باشد.
  • اگر در حین بارداری از الکل و یا مواد مخدر استفاده می کنید
  • اگر از برخی داروهای خاص آکنه یا تشنج استفاده می کنید که می توانند منجر به بروز بیماری های مادرزادی قلبی در جنین شوند.
  • اگر با برخی مشکلات پزشکی از قبیل دیابت نوع ۱، سرخچه، فنیل کتونوری یا لوپوس دست و پنجه نرم می کنید
  • در صورت داشتن آمینوسنتز غیر نرمال
  • اگر از طریق روش IVF و یا دیگر تکنولوژی های بارور شدن که ریسک بروز مشکلات مادرزادی قلبی را بالا می برد باردار شده باشید
  • جمع شدن مایعات زیر پوست و در ناحیه ای که پشت گردن جنین قرار دارد
  • اگر جنین مشکل سندروم انتقالی دو قلو را داشته باشد
مطلب مرتبط را بخوانید
بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

تفسیر اکو قلب جنین توسط بهترین دکتر اکو قلب جنین در تهران

یک نتیجه نرمال نشان دهنده آن است که هیچ مشکلی در حوزه قلب و عروق جنین وجود ندارد. اما از این روش نمی‌توان برای تشخیص هرگونه مشکل احتمالی استفاده کرد. از جمله می‌توان به وجود حفره و سوراخ در داخل قلب اشاره کرد. ممکن است در ابتدا چنین چیزی در اکو قلب کودک مشخص نشود و حتی ممکن است در صورت تشخیص پزشک نیاز باشد که دوباره این آزمایش را انجام دهید.

اگر نتایج نرمال نباشند، آزمایش های بیشتری نظیر MRI جنین و یا سونوگرافی را توصیه می کنند. از جمله ناهنجاری و مشکلاتی که احتمال دارد تشخیص داده شوند، اختلال قلبی و یا مشکلات ریتمی است.

پزشک پس از انجام آزمایش در مورد نتایج اکو قلب جنین به شما توضیحات کاملی را ارائه خواهد کرد. در صورت نیاز به یک متخصص مربوطه معرفی خواهید شد.

تجربه برخی از مراجعه‌کنندگان دکتر رضا گرامی

بسیار دکتر حاذق و باسواد

دکتر بسیار حاذق و باسواد کلا آرامش میگیره آدم کمال تشکر رو دارم از ایشون برای اکو جنین رفتم

ناشناس
فروردین 30, 1400

مراجعه کننده با شناسه کاربری M N1026 | نظرات مثبت کاربران در مورد دکتر گرامی

آقای دکتر گرامی یک هنرمند حکیم و فوق العاده با اخلاق هستن…آنومالی سندروم دی جرج رو مثل معجزه در جنین من تشخیص دادن و من تا آخر عمر مدیون ایشون هستم. شاکر خدا هستم که متوجه این موضوع شدم.
تاریخ مراجعه: 5 ماه پیش
ناشناس
مرداد 31, 1401

مراجعه کننده با شناسه کاربری Elham Mohseni

عالییییی با احساس کاربلد خوش اخلاق

تاریخ مراجعه: یک سال پیش

Elham Mohseni
شهریور 2, 1402

تا آخر عمر دعات میکنم

فقط اینو بگم که همه سونوگراف ها و جنین شناس و دکتر زنان مزخرف خودم گفتن سقط کن بچه ناهنجاره . ولی دکتر گرامی گفت والابلا من هیچ ناهنجاری تو جنین شما نمیبینم . بعد از توکل بخدا به حرفها و سونوگرافی های هرهفتم با دکتر ادامه دادم . حتی دکتر زنانم نیومد برای زایمانم چون معتقد بود با یه بچه ناهنجار مواجه میشه و بهانه آورد که نیاد گفت برو اورژانس دکتر کشیک .
بچه بدنیا اومد بدون کوچکترین ناهنجاری بدون کوچکترین علامت غیرعادی . الان ۱۱ ماهشه ماهه نازه راه میره و من همش میگم آخه کی میخواست تو نیایی بدنیا که انقد اصرار داشتن تو ناهنجاری !!!!
دکتر عزیز تو جون یه انسان رو نجات دادی و تا آخر عمرم مدیونتم

سمیرا بهراد
آبان 12, 1399

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اکو قلب جنین، لینک‌های زیر را برای مطالعه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

echocardiography | اکوکاردیوگرافی

Fetal Echocardiogram Test | اکوکاردیوگرافی جنین

کلمات کلیدی

دیگر مقالات عمومی

زایمان بدون درد | با این روش از درد زایمان راحت می‌شوید!

زایمان بدون درد | با این روش از درد زایمان راحت می‌شوید!

زایمان اپیدورال (Epidural delivery) یک روش زایمان بدون درد است که اساس کار آن کاهش و کنترل درد زایمان است. ماده بی‌حسی اپیدورال از ناحیه کمر تزریق می‌شود تا درد زایمان طبیعی یا سزارین را کاهش دهد و مادر در طی فرایند زایمان دردی را احساس نکند.

اغلب مادران تمایل دارند در طول زایمان هوشیار باشند، اما درد زایمان طبیعی تصمیم آنها را تغییر می‌دهد. با وجود این زایمان یکی از لحظات شگفت‌انگیز اما استرس‌زا برای مادران است و اکثر زنان در طول بارداری به آن فکر می‌کنند.
در زایمان اپیدورال، مادر علی‌رغم بی‌حسی کامل، کاملاً هوشیار است، به همین دلیل به آن زایمان بدون درد گفته می‌شود.

علت خشکی پوست در بارداری | 6 روش درمان خشک شدن پوست در بارداری

علت خشکی پوست در بارداری | 6 روش درمان خشک شدن پوست در بارداری

در دوران بارداری به دلیل تحولات هورمون‌ها، تغییرات زیادی در بدن مادران باردار به وجود می‌آید. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مادران با آن مواجه می‌شوند، خشکی پوست در بارداری است. در این مقاله در مورد دلایل خشکی پوست صورت و بدن در بارداری را بررسی می‌کنیم. همچنین روش‌های درمان آن را معرفی می‌کنیم.

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشک رادیولوژیست یا کسی که سونوگرافی را تجویز می‌کند با انجام سونوگرافی شکم می‌تواند اطلاعاتی از کبد، کلیه، طحال، غدد فوق کلیوی و عروق شکمی بدست بیاورد. با این وجود سونوگرافی شکم اطلاعات زیادی در مورد معده و روده‌ها به پزشک نمی‌دهد. از مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند در ادامه آمده است.

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

کشیدن دندان در دوران بارداری می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد. اگر باردار هستید با مطالعه این مقاله تا آخر از روش‌های کاهش و درمان دندان درد در بارداری و التهاب ناشی از آن مطلع می‌شوید. و اگر در مراحل قبل از بارداری هستید فرصت خوبی است که سلامت دندان‌هایتان را دوباره بررسی کنید تا در دوران بارداری با مشکل دندان‌درد روبرو نشوید.

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

کبد مانند یک فیلتر در مقابل مواد غذایی مضر که وارد بدن می‌شود عمل می‌کند. در صورتی که سطح چربی بدن بیشتر از 5 درصد شود، این عامل سلامت شما را به بیماری کبد چرب تهدید می‌کند. سبک زندگی و رژیم غذایی سالم اولین درمان برای بیماری کبد چرب است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات وبسایت دکتر گرامی جایگزین مشاوره پزشکی نیست!

در تولید مطالب و مقالات وبسایت دکتر رضا گرامی، هدف اصلی اطلاع رسانی در جهت افزایش آگاهی شما عزیزان است. همواره همه تلاش و دقت ممکن را به کار می‌گیریم تا اطلاعات صحیح و قابل اعتماد، با هدف پاسخ گویی به نگرانی های شما و افزایش آگاهی شما ارائه شود.

با این حال، ممکن است برداشت اشتباه از بخش‌هایی از مطالب سایت باعث آسیب‌های روحی و جسمی به شما شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم تنها با مطالعه مطالب و مقالات موجود (حتی در سایر فضاهای مجازی) اقدام به تصمیم‌گیری نکنید.

ضروری است در مواردی که امکان تشخیص درست ندارید، از مشاوره با یک پزشک متخصص مانند آقای دکتر رضا گرامی بهره ببرید. همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را از طریق منوی مشاوره و یا نظرات سایت با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ دهیم.

Index