دیگر مقالات عمومی

بارداری خارج از رحم چیست؟ | از کجا بفهمیم حاملگی خارج از رحم است؟

بارداری خارج از رحم چیست؟ | از کجا بفهمیم حاملگی خارج از رحم است؟

در صورتی که هنوز نمی‌دانید بارداری خارج از رحم چیست پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید. تقریبا در بیشتر از 90 درصد بارداری‌ها، تخمک در محیط رَحَم لانه‌گزینی می‌کند. در صورتی که تخمک موفق به لانه‌گزینی در محیط رحم نشود اصطلاحا به این مورد بارداری خارج از رحم و یا حاملگی خارج از رحم گفته می‌شود. در ادامه در مورد علت بارداری خارج از رحم و نشانه‌های آن به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

by | ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ | دوران بارداری, سونوگرافی آنومالی اسکن, عمومی, مقالات | 0 comments

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

سونوگرافی آنومالی چیست؟

سونوگرافی آنومالی که به سونوگرافی سه ماهه دوم، آناتومی اسکن، در سونوگرافی آنومالی اسکن یا همان سونو آنومالی به بررسی ساختار و آناتومی بدن جنین پرداخته می‌شود. در واقع در این سونوگرافی هر کدام از ارگان‌های بدن جنین مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود اختلال و نقص در بدن جنین، تشخیص داده شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی

همان‌طور که گفته شد بهترین زمان برای سونوگرافی آنومالی از هفته 18 تا 22 است. اما بنا به محدودیت‌هایی که جهت سقط جنین در کشور ما، ایران، وجود دارد، بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی قبل از هفته 19 است.

در صورتی که ضخامت پشت گردن جنین که به NT (در انگلیسی Nuchal Scan یا Nuchal Translucency) شناخته می‌شود، در هفته‌های 18 تا 22 بارداری اگر از 5 یا حداکثر 6 بیشتر باشد، احتمال اختلال کروموزومی یا مشکلات مادرزادی قلب جنین افزایش پیدا می‌کند.

مطلب مرتبط را بخوانید
سونو گرافی آنومالی اسکن سه ماه دوم

اکیدا توصیه می‌شود این سونوگرافی تا قبل از هفته 19 بارداری انجام شود و بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن در اوایل هفته 18 بارداری است.

بنابراین توصیه می‌شود قبل از این زمان (هفته 19) از صحت و سلامت بدن جنین‌تان مطمئن شوید. زیرا در صورتی که نقص یا ناهنجاری در ساختار بدن جنین مشاهده شد، فرصت کافی برای مراجعه به مراجع قانونی جهت اخذ مجوز جهت سقط جنین را داشته باشید.

دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

سونوگرافی آنومالی چه چیزی را نشان می دهد

تصاویر خروجی از سونوگرافی آنومالی اسکن به صورت دوبعدی و سیاه-سفید، از یک طرف جنین تهیه می‌شود. پزشک متخصص با استفاده از آن می‌تواند سلامت جنین‌تان را تا درصد بالا و قابل قبولی به شما اعلام کند.

به صورت کلی با استفاده از نتایج سونوگرافی آنومالی اسکن می‌توان در مورد صحت ساختار بدن جنین اظهار نظر کرد. در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد مواردی که در سونو آنومالی اسکن بررسی می‌شود، شما را به ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم. 👇

مواردی که در سونوگرافی آنومالی اسکن بررسی می‌شود

در سونوگرافی آنومالی علاوه بر بررسی ساختار بدن جنین موارد دیگری از جمله وضعیت رشد جنین، وضعیت قرارگیری جفت، چسبندگی غیرطبیعی جفت، وضعیت طول دهانه رحم و مقاومت شریان‌های رحمی بررسی می‌شوند. برای مطالعه بیشتر درباره‌ی مواردی که در سونوگرافی آنومالی اسکن بررسی می‌شود این مقاله را دنبال کنید:

مواردی که در سونوگرافی آنومالی اسکن بررسی می‌شود

ضروری است به این نکته توجه داشته باشیدصحت نتایج آنومالی اسکن تا 90 درصد قابل اطمینان است. یعنی در صورتی که سلامت جنین شما بعد از سونو آنومالی اسکن تائید شد، به معنای این است با احتمال بالغ بر 90 درصد نقصی در سلامت جنین شما وجود ندارد.

مطلب مرتبط را بخوانید
درباره سونوگرافی NT_NB

درواقع هیچ روش تصویربرداری و سونوگرافی وجود ندارد که سلامت جنین را 100 درصد تائید کند. زیرا جنین پیوسته در حال رشد و تکامل است و امکان دارد در ادامه دوران بارداری از سیر طبیعی تکامل خود خارج شود. یعنی امکان دارد برخی از ناهنجاری‌ها و آنومالی‌ها در سنین دیگر بارداری قابل تشخیص باشند. پس اکیدا توصیه می‌شود سونوگرافی آنومالی اسکن را در هفته‌های 25 و 26 دوباره تکرار کنید.

دکتر رضا گرامی | بهترین متخصص سونوگرافی آنومالی اسکن در تهران

dr. Reza Gerami | دکتر رضا گرامی

دکتر رضا گرامی متخصص سونوگرافی آنومالی اسکن و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته با بیش از یک دهه فعالیت و ارائه خدمت به هموطنان عزیز، آماده انجام سونوگرافی‌های تخصصی به شما عزیزان است.

برای مشاهده مراکزی که دکتر گرامی در آن مشغول به فعالیت است، می‌توانید به این آدرس مراجعه نمائید: مراکز ارائه خدمات سونوگرافی

جهت ثبت نوبت اینترنتی انواع خدمات سونوگرافی می‌توانید به مراکزی که دکتر گرامی در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، مراجعه نمائید. برای دریافت نوبت‌دهی اینترنتی می‌توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی نوبت سونوگرافی اقدام نمائید:

👈 ثبت نوبت‌ دهی سونوگرافی آنومالی (اینترنتی)👉

برای مطالعه بیشتر در مورد سونوگرافی آنومالی اسکن می‌توانید این مقاله را دنبال کنید: What is the 20-week ultrasound | اسکن آنومالی یا غربالگری جنین

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *