دیگر مقالات عمومی

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

روش های نوین غربالگری جنین و بررسی جنین با سونوگرافی در ایران

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | 0 comments

فهرست مطالب

بسم الله الرحمن الرحیم
روش های نوین غربالگری جنین و بررسی سلامت جنین با سونوگرافی که دهه ها است در کشورهای پیشرفته انجام میشود از پیچیده ترین بخش های رشته تخصصی رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی میباشد .

پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی کشورمان نیز که از بهترین پزشکان کشورمان میباشند؛سال های متمادی است که کار سونوگرافی تخصصی جنین شامل سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول بارداری (سونوگرافی nt)و بررسی ناهنجاری های جنینی (سه ماهه دوم ) و اکو قلب جنین و آمنیوسنتز و سایر سونوگرافی های ضروری دوران بارداری را انجام میدهند و کمک شایانی در جهت کاهش عوارض مادری و جنینی دوران بارداری نموده اند .
تشخیص به موقع جنین هایی که دارای اختلالات کروموزمی و ساختاری بوده و یا سندرومیک میباشند،از مهمترین کاربردهای سونو گرافی در بارداری است که اهمیت این موضوع در کشورمان بسیار بیش تر از برخی کشورهای دیگر است چون طبق قوانین و مقررات کشورمان ،محدودیت زمانی خاصی به منظور ارجاع بیماران به پزشکی قانونی جهت ادامه روند درمان در جنین های غیر طبیعی وجود دارد.

با توجه به هزینه های بالای نگهداری جنین های غیر طبیعی و سندرومیک و نیز افزایش استرس و اضطراب والدین و به طور کلی کاهش کیفیت زندگی والدین،سونوگرافی های دوران بارداری و تشخیص به موقع جنین هایی که دارای نقص میباشند از عوامل موثر و بسیار مهم در کاهش هزینه های سلامت و افزایش کیفیت زندگی والدین است .
متاسفانه اخیرا در برخی کلیپهای منتشر شده در فضای رسانه ای ،اطلاعاتی کامل غلط توسط افراد ناآگاه،گفته شده است که با ابتدایی ترین اصول پزشکی نیز در تناقض است. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما قبل از هرگونه اقدامی که ممکن است سلامتی مادر و یا جنین را به خظر بی اندازد با پزشک متخصص خود صجبت کنید و در صورت نیاز به انجام سونوگرافی های بارداری و جنین در بهترین مراکز سونوگرافی ایران اقدام نمائید

مطلب مرتبط را بخوانید
ضرورت انجام سونوگرافی NT در دوران بارداری چیست و چرا باید سونوگرافی NT انجام بدهیم ؟

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *