دیگر مقالات عمومی

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

بهترین زمان بارداری | بررسی 4 مورد مهم که باید قبل از بارداری بدانید!

۵ دی ۱۴۰۲ | 0 comments

فهرست مطالب

در صورتی که عزم خود را جزم کرده‌اید برای داشتن یک موجود 🥰 پاک و معصوم 🤗، بسیار مهم است علاوه بر آمادگی ذهنی و فکری، از لحاظ جسمی و بدنی هم خودتان را آماده کنید. در صورتی که از خودتان می‌پرسید بهترین زمان بارداری کی است؟ تا آخر این مقاله با ما باشید.

بهترین زمان برای بارداری چه زمانی است | دکتر رضا گرامی
بهترین زمان بارداری چه زمانی است | دکتر رضا گرامی

بهترین زمان بارداری چه زمانی است؟

برای یافتن پاسخ این سوال ضروری است از جنبه‌های متفاوتی آمادگی لازم را برای اقدام به بارداری بررسی کنید. بهترین سن بارداری بانوان بین 20 تا 35 سالگی است. در این دوران بدن شما آمادگی کامل را برای بارداری دارد و احتمال بارداری بیشتر است. همچنین توجه به وزن مناسب در دوران بارداری، مکمل های غذایی پیش از بارداری به صورت ویژه باید بررسی شود.

در مورد رسیدن به وزن مناسب برای بارداری باید عدد BMI بدن خود را بدانید. درباره BMI در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین زمان برای بارداری وقتی است که آماده‌ترین وضعیت جسمی و روحی را برای خود رقم بزنید. ضروری‌ست قبل از بارداری حتما از معاینات پزشکی مطمئن شوید و وضعیت سلامت جسمی خود را بهبود دهید.

اگر به دنبال افزایش آمادگی جسمی و روحی‌تان هستید، به نکات زیر دقت کنید و قدم‌های بعدی را محکم بردارید!

قدم‌های بعدی را محکم بردارید!

معاینات پیش از بارداری

اگر به دنبال بهترین زمان جهت بارداری هستید، بهتر است در مرحله اول از نتیجه یک سری معاینات پیش از بارداری مطمئن شوید. وضعیت جسمی و روحی شما طی معاینات پیش از بارداری به صورت دقیق بررسی می‌شود و تقریبا با بررسی آن می‌توان خطرات دوران بارداری را کم کرد.

مطلب مرتبط را بخوانید
سونوگرافی الوند خوبه؟

تاثیر سلامت روان بر معاینات پیش از بارداری

در جلسات معاینه پیش از بارداری وضعیت سلامت روان در خانواده شما بررسی می‌شود. در صورت وجود خشونت و مشکلات درگیری خانوادگی، از آمادگی شما برای اقدام به بارداری کم می‌شود.

در مورد وضعیت روحی شما سوال خواهد شد تا آمادگی روانی و ذهنی شما بررسی شود. افسردگی، مشکلات بی‌خوابی، استرس و اظطراب برای شما مانند سم عمل می‌کنند.

تاثیر سلامت جسمی بر معاینات پیش از بارداری

جمع‌آوری اطلاعات شما در این دوره از بارداری در آینده مفید واقع خواهد شد. نسبت فامیلی بین شما و همسر، بررسی بیماری‌های زمینه‌ای، بررسی تاثیرات مصرف دارو، الکل و مواد مخدر به صورت جزئی در این دوره ثبت می‌شود.

در نهایت یک سری آزمایش‌هایی برای شما و همسرتان تجویز خواهد شد که سلامت شما با توجه به جزئیات انجام می‌شود.

بررسی وزن مناسب در دوران بارداری | ضریب توده بدنی

ضریب توده بدنی (BMI) تاثیر مستقیمی در بارداری و زایمان دارد. با رساندن وزن‌تان به حد نرمال در دوران قبل از بارداری فرصت زایمان راحت را برای خود ایجاد کنید.

زنانی که ضریب BMI آن‌ها بیشتر از حالت طبیعی است در معرض مشکلات بارداری و زایمان هستند. همچنین زنانی که BMI آن‌ها کمتر از حالت طبیعی است و وزن خود را تا زمان بارداری به حد طبیعی نمی‌رسانند، در معرض خطر زایمان نوزادانی با وزن کمتر از حد طبیعی هستند. پس برای وزن مناسب در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید و بهترین روش را برای رسیدن به وزن طبیعی انتخاب کنید.

وزن مناسب در دوران بارداری | دکتر رضا گرامی
وزن مناسب در دوران بارداری | دکتر رضا گرامی

بررسی وضعیت تغدیه پیش از بارداری

مکمل های غذایی پیش از بارداری

مصرف فولیک اسید در دوران بارداری و قبل از آن به عنوان مکمل غذایی بسیار مهم است. با این کار احتمال نقص در سیستم عصبی جنین را تا 70 درصد کاهش می‌دهید. معمولا پزشک مصرف فولیک اسید را در دوران بارداری و قبل از آن تجویز می‌کنند.

مطلب مرتبط را بخوانید
بررسی سلامت جنین در خانه | ارزیابی 9 مورد ضروری جهت سلامت جنین

البته میزان مصرف بیش از حد مولتی‌ویتامین‌ها ممکن است باعث ایجاد نقص‌های مادرزادی در جنین شود. پس بهتر است برای مصرف مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها با پزشک مشاوره کنید.

متاسفانه در ایران مشکلات کمبود ید و ویتامین D در مادران زیاد دیده می‌شود. به همین خاطر پزشکان برای جبران آن‌ها برای شما مکمل‌ها را تجویز می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید: تنوع رژیم غذایی مادران باردار

اصلاح عادت های غذایی

مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری و قبل از آن مضر است. مصرف کافئین خطر سقط و کم‌وزنی جنین را افزایش می‎دهد. پس بهتر است مصرف کافئین را به حدود یک فنجان قهوه محدود کنید.

در نظر داشته باشید باید کم کم به سمت مصرف غذاهای سالم و مغذی روی بیاورید. در دوران قبل از بارداری نیازی به مصرف بیشتر غذاها ندارید ولی بهتر است از غذاهای مغذی و سالم بیشتر مصرف کنید. غذاهایی مانند سبزیجات، حبوبات، مواد شامل کلسیم از جمله لبنیات، پروتئین از جمله گوشت مرغ و ماهی، محصولات سرشار از سویا.

برای مطالعه بیشتر در مورد اصلاح عادت‌های غذایی در دوران قبل از بارداری و بعد از آن، به این مقاله مراجعه کنید: یک برنامه بارداری برای شما

کلام آخر

تصمیم به بارداری باید بر اساس شرایط فردی، سلامت جسمی و روحی، و آمادگی شما و همسرتان گرفته شود. در این راستا مشاوره با پزشک یا مشاور خانواده نقش مهمی را در این فرآیند ایفا می‌کند.

سوالات متداول در مورد بهترین زمان بارداری

من برای بارداری اقدام کرده‌ام. از چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

برای بانوانی که زیر 35 سال دارند و بعد از یک سال اقدام به بارداری هنوز موفق نشده‌اند، نیاز است که به پزشک متخصص باروری مراجعه کنند.
در صورتی که هر کدام از نشانه‌های زیر را در خود می‌بینید ضروری است که به متخصص بارداری مراجعه نمائید:
– بی‌نظمی در عادت‌های ماهانه
– درد در قسمت لگن
– ریزش موی سر
– رشد موی زیاد در صورت و بدن
مصرف مواردی مثل الکل و سیگار تاثیر منفی در روند بارداری ایجاد می‌کند. همچنین مصرف قهوه و کافئین زیاد، داشتن اضافه وزنی یا حتی کم وزنی دارای تاثیرات منفی در بارداری است.

مطلب مرتبط را بخوانید
کارهای ممنوعه در دوران بارداری | 6 کاری که نباید در این دوران انجام دهید!

بهترین زمان بارداری بعد از عادت ماهیانه چه زمانی است؟

بعد از عادت ماهانه تا چندین روز رطوبت در اندام تناسلی وجود دارد. این دوران بهترین زمان برای اقدام به بارداری است. زیرا دهانه رحم حالت کششی و لیزی پیدا کرده است.

بهترین سن بارداری چه سنی است؟

بهترین سن بارداری برای بانوان بین 20 تا 35 سالگی است. در این دوران بدن شما آمادگی کامل را برای بارداری دارد و احتمال بارداری بیشتر است.

من تقریبا 20 ساله هستم و 1 ساله از ازدواجم می‌گذره. آیا بارداری برای من مناسبه؟؟؟؟

تصمیم بارداری به عهده خود شماست. باید بر اساس زندگی مشترک‌‌تون اقدام به بارداری کنید. 

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *