تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد

تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد

اختلالات هیپ مادرزادی، مشکلاتی هستند که در مفصل هیپ نوزادان در دوران بارداری ایجاد می‌شوند. این اختلالات، باعث عدم تقارن در مفصل هیپ، عدم قرارگیری صحیح سر استخوان ران در حفره استخوان لگن، یا عدم اتصال کامل سر استخوان ران به حفره استخوان لگن شوند. این اختلالات تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد را کاملا مشخص است.

فواید و عوارض اکو قلب جنین

فواید و عوارض اکو قلب جنین

اکو قلب جنین، یک روش تصویربرداری است که جهت بررسی ساختار و عملکرد قلب جنین استفاده می‌شود. با مقایسه و بررسی فواید و عوارض اکو قلب جنین به این نتیجه خواهید رسید که فواید اکو قلب جنین بسیار بیشتر از عوارض آن است. همچنین عوارض این آزمایش تنها در موارد بسیار نادری پیش می‌آید.

نحوه انجام اکو قلب جنین

نحوه انجام اکو قلب جنین

اکو قلب جنین، یک روش تصویربرداری است که برای بررسی ساختار و عملکرد قلب جنین استفاده می‌شود. این روش، معمولاً بین هفته‌های 18 تا 22 بارداری انجام می‌شود.

ناهنجاری تنه واحد شریانی یا Common Trunk قلب جنین چیست

ناهنجاری تنه واحد شریانی یا Common Trunk قلب جنین چیست

تنه واحد شریانی یا common trunk یکی از ناهنجاری های شدید قلب جنین است که علاوه بر اختلال ساختاری قلب و عروق بزرگباید حتما آمنیو سنتز هم برایشان انجام دهیم که حداقل مطمئن باشیم که فقط قلب مشکل دارد و ناهنجاری ژنتیکی وجود ندارد.

تاثیر کرونا ویروس بر بارداری

تاثیر کرونا ویروس بر بارداری

با وجود همه‌گیری کروناویروس (کووید-۱۹)، خانم های باردار یا آنهایی که قصد بارداری داشته‌اند از اقدام به بارداری گرفته تا مراجعه به پزشک و … نگرانند! هرچند تحقیقات در مورد کووید-۱۹ همچنان در حال بررسی است، اما در این مطلب می‌توانید به پاسخ برخی از سؤالات متداول...
درباره سونوگرافی NT_NB

درباره سونوگرافی NT_NB

NT مخفف nuchal-translucency به معنای فضای شفاف پشت گردن است. سونوگرافی NT مخفف nuchal-translucency به معنای فضای شفاف پشت گردن است و احتمال بروز نقایص کروموزومی را پیش بینی می کند. تمام جنین ها پشت گردنشان مایع دارند اما آنهایی که سندرم داون دارند مقدار مایعات بیشتری...