دیگر مقالات عمومی

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشک رادیولوژیست یا کسی که سونوگرافی را تجویز می‌کند با انجام سونوگرافی شکم می‌تواند اطلاعاتی از کبد، کلیه، طحال، غدد فوق کلیوی و عروق شکمی بدست بیاورد. با این وجود سونوگرافی شکم اطلاعات زیادی در مورد معده و روده‌ها به پزشک نمی‌دهد. از مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند در ادامه آمده است.

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

کشیدن دندان در دوران بارداری می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد. اگر باردار هستید با مطالعه این مقاله تا آخر از روش‌های کاهش و درمان دندان درد در بارداری و التهاب ناشی از آن مطلع می‌شوید. و اگر در مراحل قبل از بارداری هستید فرصت خوبی است که سلامت دندان‌هایتان را دوباره بررسی کنید تا در دوران بارداری با مشکل دندان‌درد روبرو نشوید.

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

کبد مانند یک فیلتر در مقابل مواد غذایی مضر که وارد بدن می‌شود عمل می‌کند. در صورتی که سطح چربی بدن بیشتر از 5 درصد شود، این عامل سلامت شما را به بیماری کبد چرب تهدید می‌کند. سبک زندگی و رژیم غذایی سالم اولین درمان برای بیماری کبد چرب است.

دلایل انجام اکو قلب جنین | 3 دلیل مهم برای انجام اکو قلب جنین که باید بدانید!

by | ۲۱ مهر ۱۴۰۲ | اکو قلب جنین, دوران بارداری, عمومی, مقالات | 0 comments

اکو قلب جنین (اکوکاردیوگرافی جنین) جهت بررسی دیواره و دریچه‌های قلب جنین، رگ‌های ورودی و خروجی قلب، قدرت پمپاژ قلب تجویز می‌شود و ضروری است که انجام شود. همچنین جهت بررسی سابقه مشکلات و بیماری‌های خاص قلبی که در خانواده رایج است تجویز می‌شود.

کاربرد آزمایش اکو قلب جنین

به طور کلی، آزمایش اکو قلب جنین نقش مهمی در شناسایی و مدیریت ناهنجاری‌های قلبی در جنین دارد. زیرا تشخیص دقیق و زودهنگام را برای پزشک متخصص  به همراه می‌آورد.

برای مطالعه بیشتر در مورد کاربردهای اکوکاردیوگرافی قلب جنین یا همان اکو قلب جنین این مقاله را دنبال کنید: کاربرد اکوکاردیوگرافی قلب جنین

دلایل انجام اکو قلب جنین

پزشکان ممکن است برای بررسی هرگونه مشکل عمده در دیواره‌ها و دریچه‌های قلب جنین، رگ‌های خونی منتهی به قلب و خروج از قلب و قدرت پمپاژ قلب، اکوکاردیوگرام جنین را تجویز کنند. این آزمایش جهت ارزیابی سلامت و رشد کامل قلب نوزاد تجویز می‌شود. در اینجا مهمترین دلایل انجام اکو قلب جنین آورده شده است:

  • شناسایی بیماری‌های مادرزادی قلب جنین: با انجام اکو قلب جنین امکان شناسایی و مدیریت مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در قلب جنین قابل تشخیص است.
  • ارزیابی عملکرد و سلامت کلی سیستم قلب و عروقی جنین: با انجام اکوکاردیوگرافی جنین (اکو قلب جنین) اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد قلب جنین به دست می‎آید که پزشک با استفاده از آن می‌تواند در مورد الگوهای جریان خون، ابعاد قلب و بررسی دریچه‌ها تشخیص کامل و دقیق‌تری ارائه کند.
  • بررسی حاملگی‌های پرخطر: سونوگرافی اکو قلب جنین در مواردی مانند دیابت مادر، اختلالات ژنتیکی، قرارگرفتن در معرض برخی داروها و عفونت‌ها و سایر مواردی که می‌تواند برای تشکیل قلب جنین خطرساز باشد، نقش بسزایی دارد و شدیدا توصیه می‌شود.
مطلب مرتبط را بخوانید
کاربرد اکوکاردیوگرافی قلب جنین | 6 مورد تجویز اکو قلب جنین یا همان اکوکاردیوگرافی قلب جنین
دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

دکتر رضا گرامی بهترین متخصص اکو قلب جنین در غرب تهران با هدف بررسی عملکرد و نقایص احتمالی قلب جنین را مورد آنالیز قرار می‌دهد تا به شما اطمینان دهد قلب فرزند متولد نشده شما به بهترین شکل کار می‌کند.

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *