دیگر مقالات عمومی

بارداری خارج از رحم چیست؟ | از کجا بفهمیم حاملگی خارج از رحم است؟

بارداری خارج از رحم چیست؟ | از کجا بفهمیم حاملگی خارج از رحم است؟

در صورتی که هنوز نمی‌دانید بارداری خارج از رحم چیست پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید. تقریبا در بیشتر از 90 درصد بارداری‌ها، تخمک در محیط رَحَم لانه‌گزینی می‌کند. در صورتی که تخمک موفق به لانه‌گزینی در محیط رحم نشود اصطلاحا به این مورد بارداری خارج از رحم و یا حاملگی خارج از رحم گفته می‌شود. در ادامه در مورد علت بارداری خارج از رحم و نشانه‌های آن به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

دلایل انجام اکو قلب جنین | 3 دلیل مهم برای انجام اکو قلب جنین که باید بدانید!

by | ۲۱ مهر ۱۴۰۲ | اکو قلب جنین, دوران بارداری, عمومی, مقالات | 0 comments

اکو قلب جنین (اکوکاردیوگرافی جنین) جهت بررسی دیواره و دریچه‌های قلب جنین، رگ‌های ورودی و خروجی قلب، قدرت پمپاژ قلب تجویز می‌شود و ضروری است که انجام شود. همچنین جهت بررسی سابقه مشکلات و بیماری‌های خاص قلبی که در خانواده رایج است تجویز می‌شود.

کاربرد آزمایش اکو قلب جنین

به طور کلی، آزمایش اکو قلب جنین نقش مهمی در شناسایی و مدیریت ناهنجاری‌های قلبی در جنین دارد. زیرا تشخیص دقیق و زودهنگام را برای پزشک متخصص  به همراه می‌آورد.

برای مطالعه بیشتر در مورد کاربردهای اکوکاردیوگرافی قلب جنین یا همان اکو قلب جنین این مقاله را دنبال کنید: کاربرد اکوکاردیوگرافی قلب جنین

دلایل انجام اکو قلب جنین

پزشکان ممکن است برای بررسی هرگونه مشکل عمده در دیواره‌ها و دریچه‌های قلب جنین، رگ‌های خونی منتهی به قلب و خروج از قلب و قدرت پمپاژ قلب، اکوکاردیوگرام جنین را تجویز کنند. این آزمایش جهت ارزیابی سلامت و رشد کامل قلب نوزاد تجویز می‌شود. در اینجا مهمترین دلایل انجام اکو قلب جنین آورده شده است:

  • شناسایی بیماری‌های مادرزادی قلب جنین: با انجام اکو قلب جنین امکان شناسایی و مدیریت مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در قلب جنین قابل تشخیص است.
  • ارزیابی عملکرد و سلامت کلی سیستم قلب و عروقی جنین: با انجام اکوکاردیوگرافی جنین (اکو قلب جنین) اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد قلب جنین به دست می‎آید که پزشک با استفاده از آن می‌تواند در مورد الگوهای جریان خون، ابعاد قلب و بررسی دریچه‌ها تشخیص کامل و دقیق‌تری ارائه کند.
  • بررسی حاملگی‌های پرخطر: سونوگرافی اکو قلب جنین در مواردی مانند دیابت مادر، اختلالات ژنتیکی، قرارگرفتن در معرض برخی داروها و عفونت‌ها و سایر مواردی که می‌تواند برای تشکیل قلب جنین خطرساز باشد، نقش بسزایی دارد و شدیدا توصیه می‌شود.
مطلب مرتبط را بخوانید
جادوی پنهان سونوگرافی
دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

دکتر رضا گرامی بهترین متخصص اکو قلب جنین در غرب تهران با هدف بررسی عملکرد و نقایص احتمالی قلب جنین را مورد آنالیز قرار می‌دهد تا به شما اطمینان دهد قلب فرزند متولد نشده شما به بهترین شکل کار می‌کند.

کلمات کلیدی

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *