علائم بارداری پسر – حدس 100% جنسیت جنین در ماه های اولیه بارداری!!!

by | 16 بهمن 1402 | پرونده های مطالعاتی و موارد جالب, دوران بارداری, عمومی, مقالات | 0 comments

حدس زدن جنسیت جنین و بررسی علائم بارداری پسر یا دختر بودن همیشه یکی از بحث‌های پرطرفدار و شایع میان خانواده‌ها بوده است. 🤷‍♀️ قطعا در ماه‌های اولیه بارداری امکان تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. اما برخی اصرار دارند از روی حالت‌های ظاهری مادر و رفتارهای او این کار را انجام دهند و همیشه به دنبال جواب سوالاتی مانند:

علائم بارداری پسر | دکتر رضا گرامی - بهترین متخصص اکو قلب جنین و سونوگرافی‌های پیشرفته
  • نشانه‌های دختر یا پسر بودن جنین چیست؟
  • علائم جنین دختر یا پسر در اوایل بارداری چیست؟
  • نشانه‌های حتمی بارداری پسر چیست؟ (به عنوان نمونه 🤦‍♂️)
  • نشانه‌های بارداری پسر یا دختر چیست؟

این‌ها همگی سوالاتی است که شما و گاها اطرافیان و وابستگان‌تان شوق زیادی 👀 به دانستن آن دارند. تا آخر این مقاله با ما بمانید.

در این مقاله در مورد بررسی جنسیت جنین در ماه های اولیه باردای و نشانه‌های بارداری پسر یا دختر به صورت علمی بحث خواهیم کرد.

دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟

بسیاری بر این باور هستند با مشاهده یک سری از رفتارها و نشانه‌ها در مادر باردار می‌توان جنسیت جنین را حدس زد. به عنوان مثال علامت‌هایی مانند تهوع صبحگاهی، درخشان و صاف بودن پوست، تمایل به غذاهای ترش، تغییرات در وضعیت و اندازه سینه مادر همگی علائم بارداری پسر است.

به خاطر عدم امکان بررسی جنسیت جنین در ماه‌های اولیه بارداری با انواع امکانات و حتی کمک از تکنولوژی پیشرفته، این بحث بسیار پرطرفدار است. برخی از مادران باردار همیشه به دنبال نشانه‌هایی هستند که بتوان با آن‌ها جنسیت جنین را حدس زد.

مطلب مرتبط را بخوانید
کارهای ممنوعه در دوران بارداری | 6 کاری که نباید در این دوران انجام دهید!

ضروری است بدانید کلیه این گمان‌ها در حد حدس و پیش‌بینی هستند و هیچ‌گونه اعتبار علمی برای تایید آن‌ها وجود ندارد. در واقع هیچ پژوهش علمی آن را تائید نمی‌کند و همگی حاصل تجربیات سایرین است.

شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه این مقاله: مشکلات و چالش‌های دوران بارداری و راه‌حل‌های آن

ویار بارداری و علائم بارداری پسر

تمایل شدید به خوردن برخی از غذاها و خوردنی‌ها در دوران بارداری معمولا در مادران باردار مشاهده می‌شود. تمایلات غذایی که به عنوان ویار پیش می‌آید در نتیجه تغییرات هورمونی بدن مادر باردار است که در این دوره تجربه می‌کند.

گمان بر این است تمایل به غذاهای ترش و ترشیجات نشانه‌های بارداری پسر است.

از آنجایی که تغییرات هورمونی در بارداری جنین پسر کمتر از بارداری دختر است، ویارهای شدید در بارداری پسر کمتر اتفاق می‌افتد. البته با این توصیف هم نمی‌توان به صورت قطعی جنسیت جنین را از روی تمایل مادران به غذاها و خوردنی‌های حدس زد.

ضربان قلب جنین و نشانه بارداری پسر

اگرچه ضربان قلب جنین پسر و دختر به صورت خیلی جزئی با هم تفاوت دارد ولی به صورت قطعی این نشانه بارداری پسر یا دختر نیست. به صورت متوسط ضربان قلب جنین در حدود 140 عدد در دقیقه است.

ضربان قلب جنین پسر در حدود 5 عدد در دقیقه از جنین دختر بیشتر است. پر واضح است این اندازه‌گیری بدون دستگاه قابل انجام نیست.

حالت تهوع و علائم بارداری پسر

حالت تهوع صبحگاهی تقریبا برای همه مادران باردار پیش می‌آید. تغییرات در سطح هورمون‌های بدن شما در دوران بارداری به صورت حالت تهوع صبحگاهی خود را نشان می‌دهد.

در بارداری پسر معمولا شدت حالت تهوع (که در دوران اولیه بارداری اتفاق می‌افتد) کمتر است و برعکس برای بارداری دختر این مقدار بیشتر است.

حل مشکل حالت تهوع صبحگاهی | تغذیه در سه ماه اول بارداری | دکتر رضا گرامی
حالت تهوع و علائم بارداری پسر

وضعیت پوست و موی مادر و نشانه بارداری پسر

تغییرات در سطح پوست و موی مادر در دوران بارداری نتیجه تغییراتی است که به خاطر هورمون‌های زنانگی در بدن مادر ایجاد می‌شود. تقریبا به صورت قطعی می‌توان گفت وضعیت پوست و موی مادر هیچ نشانه‌ای از بارداری پسر یا دختر نیست. با این حال برخی از مادران به آن توجه می‌کنند.

مطلب مرتبط را بخوانید
دلایل انجام اکو قلب جنین | 3 دلیل مهم برای انجام اکو قلب جنین که باید بدانید!

بسیاری بر این باور هستند در دوران بارداری پسر پوست و موی مادر شفاف‌تر و سالم‌تر است و ریزش مو کمتر پیش می‌آید و در دوران بارداری دختر برعکس است.

وضعیت قرارگیری جنین و علائم بارداری پسر

به صورت قطعی می‌توان گفت وضعیت قرارگیری جنین در رحم مادر هیچ ارتباطی با جنسیت جنین و علائم باداری پسر یا دختر بودن آن ندارد.

پایین بودن شکم مادر و قرارگیری جنین در سمت راست یا چپ رحم ارتباطی با علائم بارداری پسر ندارد. حرکت جنین در شکم مادر به صورت اتفاقی است و نمی‌توان جنسیت جنین را به آن ارتباط داد.

کمردرد در بارداری و نشانه بارداری پسر

به صورت قطعی دلیل کمردرد در بارداری به خاطر افزایش وزن مادر و جنین است. با رشد جنین تغییرات کلی در لگن مادر ایجاد می‎شود و در نتیجه به صورت کمردرد خود را نشان می‌دهد. یکی از شایعاتی که در مورد نشانه بارداری پسر شنیده می‌شود، کمردرد در بارداری است که مادر باردار آن را متحمل می‌شود.

با اطمینان می‌توان گفت کمردرد در بارداری هیچ نشانه باداری پسر یا دختر نیست و این دیدگاه اشتباه است.

برای مطالعه بیشتر در مورد علت اصلی کمردرد در دوران بارداری و روش‌های حل و مقابله با آن پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید: علت کمردرد در بارداری و درمان آن

کمردرد در بارداری | دکتر رضا گرامی - رادیولوژیست و متخصص سونوگرافی‌های پیشرفته و اکو قلب جنین
کمردرد در بارداری و نشانه بارداری پسر

بهترین روش تعیین جنسیت جنین

اگرچه “تعیین جنسیت جنین” عبارت مناسبی از لحاظ معنایی نیست ولی سریعترین و بهترین روش تعیین جنسیت جنین صبر کردن تا ماه چهارم بارداری و انجام سونوگرافی جنسیت جنین در هفته‌ی 16 بارداری است.

به غیر از انجام آزمایش سونوگرافی تحت نظر متخصص سونوگرافی کلیه روش‌هایی که برای حدس جنسیت جنین مطرح شدند، در سطح حدس باقی می‌مانند.

دکتر رضا گرامی | بهترین متخصص اکو قلب جنین در تهران

dr. Reza Gerami | دکتر رضا گرامی

دکتر رضا گرامی متخصص اکوکاردیوگرافی قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته با بیش از یک دهه فعالیت و ارائه خدمت به هموطنان عزیز، آماده انجام سونوگرافی‌های تخصصی به شما عزیزان است.

مطلب مرتبط را بخوانید
افتتاح کلینیک تخصصی پستان در شهر قدس

برای مشاهده مراکزی که دکتر گرامی در آن مشغول به فعالیت است، می‌توانید به این آدرس مراجعه نمائید: مراکز ارائه خدمات سونوگرافی و اکو قلب جنین

جهت ثبت نوبت اینترنتی انواع خدمات سونوگرافی می‌توانید به مراکزی که دکتر گرامی در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، مراجعه نمائید. برای دریافت نوبت‌دهی اینترنتی می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی نوبت سونوگرافی ثبت نمائید:

👈 ثبت نوبت دهی سونوگرافی 👉

آیا شما هم موافق علائم جنین پسر یا دختر در ماه های اولیه هستید؟

در پاسخ به این سوال شما طرفدار کدام دیدگاه هستید؟ آیا نشانه‌های بارداری پسر یا دختر را در همان ماه‌های اولیه بارداری قبول دارید یا خیر.

در واقع نظر شما در مورد نشانه‌های قطعی جنسیت جنین در ماه‌های اولیه بارداری چیست؟ آیا این نشانه‌ها برای شما درست بوده و با آن موافق هستید؟ می‌توانید دیدگاه خود را در قالب نظرات کاربران این مقاله در فرم زیر ثبت نمائید.

کلام آخر

قطعا برای شما هم سلامت جنین از جنسیت آن مهم‌تر است. اما در گذشته این‌گونه نبوده‌است. در بعضی از مناطق توجه به علائم بارداری پسر در مادران باردار همیشه سوژه بسیاری از اطرافیان بوده‌است. چون داشتن فرزند پسر برای خانواده نشانه سرمایه بزرگی می‌بود. ولی این دیدگاه رفته رفته از بین رفت و امروزه توجه خانواده به سلامت روان و جسم معطوف شده است.

هنوز هم بعضی از مادربزرگ‌ها و افراد مسن فامیل علائم بارداری پسر در ماه‌های اول را در دختران و عروس‌هایشان بررسی می‌کنند. تمامی حدس و تجربیاتی که برای پیش‌بینی فرزند آینده بررسی می‌کنند با تکیه بر روش سنتی یا همان طب سنتی است.

برای مطالعه بیشتر در مورد صحت علمی و بررسی نشانه‌های جنسیت جنین در ماه‌های اولیه بارداری می‌توانید به این آدرس‌ها مراجعه نمائید:23 نشانه جنین پسر | 23 signs you’re having a boy

کلمات کلیدی

دیگر مقالات عمومی

زایمان بدون درد | با این روش از درد زایمان راحت می‌شوید!

زایمان بدون درد | با این روش از درد زایمان راحت می‌شوید!

زایمان اپیدورال (Epidural delivery) یک روش زایمان بدون درد است که اساس کار آن کاهش و کنترل درد زایمان است. ماده بی‌حسی اپیدورال از ناحیه کمر تزریق می‌شود تا درد زایمان طبیعی یا سزارین را کاهش دهد و مادر در طی فرایند زایمان دردی را احساس نکند.

اغلب مادران تمایل دارند در طول زایمان هوشیار باشند، اما درد زایمان طبیعی تصمیم آنها را تغییر می‌دهد. با وجود این زایمان یکی از لحظات شگفت‌انگیز اما استرس‌زا برای مادران است و اکثر زنان در طول بارداری به آن فکر می‌کنند.
در زایمان اپیدورال، مادر علی‌رغم بی‌حسی کامل، کاملاً هوشیار است، به همین دلیل به آن زایمان بدون درد گفته می‌شود.

علت خشکی پوست در بارداری | 6 روش درمان خشک شدن پوست در بارداری

علت خشکی پوست در بارداری | 6 روش درمان خشک شدن پوست در بارداری

در دوران بارداری به دلیل تحولات هورمون‌ها، تغییرات زیادی در بدن مادران باردار به وجود می‌آید. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مادران با آن مواجه می‌شوند، خشکی پوست در بارداری است. در این مقاله در مورد دلایل خشکی پوست صورت و بدن در بارداری را بررسی می‌کنیم. همچنین روش‌های درمان آن را معرفی می‌کنیم.

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند؟

پزشک رادیولوژیست یا کسی که سونوگرافی را تجویز می‌کند با انجام سونوگرافی شکم می‌تواند اطلاعاتی از کبد، کلیه، طحال، غدد فوق کلیوی و عروق شکمی بدست بیاورد. با این وجود سونوگرافی شکم اطلاعات زیادی در مورد معده و روده‌ها به پزشک نمی‌دهد. از مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد پزشکان چرا سونوگرافی شکم را تجویز می کنند در ادامه آمده است.

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

دندان درد در بارداری | آیا کشیدن دندان در این دوران خطرناک است؟

کشیدن دندان در دوران بارداری می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد. اگر باردار هستید با مطالعه این مقاله تا آخر از روش‌های کاهش و درمان دندان درد در بارداری و التهاب ناشی از آن مطلع می‌شوید. و اگر در مراحل قبل از بارداری هستید فرصت خوبی است که سلامت دندان‌هایتان را دوباره بررسی کنید تا در دوران بارداری با مشکل دندان‌درد روبرو نشوید.

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

بیماری کبد چرب را جدی بگیرید! | 4 علامت تشخیص کبد چرب

کبد مانند یک فیلتر در مقابل مواد غذایی مضر که وارد بدن می‌شود عمل می‌کند. در صورتی که سطح چربی بدن بیشتر از 5 درصد شود، این عامل سلامت شما را به بیماری کبد چرب تهدید می‌کند. سبک زندگی و رژیم غذایی سالم اولین درمان برای بیماری کبد چرب است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات وبسایت دکتر گرامی جایگزین مشاوره پزشکی نیست!

در تولید مطالب و مقالات وبسایت دکتر رضا گرامی، هدف اصلی اطلاع رسانی در جهت افزایش آگاهی شما عزیزان است. همواره همه تلاش و دقت ممکن را به کار می‌گیریم تا اطلاعات صحیح و قابل اعتماد، با هدف پاسخ گویی به نگرانی های شما و افزایش آگاهی شما ارائه شود.

با این حال، ممکن است برداشت اشتباه از بخش‌هایی از مطالب سایت باعث آسیب‌های روحی و جسمی به شما شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم تنها با مطالعه مطالب و مقالات موجود (حتی در سایر فضاهای مجازی) اقدام به تصمیم‌گیری نکنید.

ضروری است در مواردی که امکان تشخیص درست ندارید، از مشاوره با یک پزشک متخصص مانند آقای دکتر رضا گرامی بهره ببرید. همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را از طریق منوی مشاوره و یا نظرات سایت با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ دهیم.