تعرفه و هزینه اکو قلب جنین در سال 1402

دکتر رضا گرامی برند اول اکو قلب جنین در ایران
آذر ۹, ۱۴۰۰
منتشر شده در معرفی خدمات
  • هزینه اکو قلب جنین چقدر است؟
  • تعرفه اکو قلب جنین چقدر است ؟
  • تعرفه اکوی قلب جنین در امسال چقدر شده‌است؟

هزینه اکو قلب جنین در سال 1402 چقدر است؟

اینها سوالاتی است که بسیاری از مراجعین در زمان تماس با مراکز سونوگرافی اکو قلب جنین می‌پرسند. شما هم احتمالا در طی مراحل بارداری یا بستری برایتان سوال شده است که هزینه خدمات پزشکی مانند اکو قلب جنین چقدر است؟

دکتر رضا گرامی | متخصص اکو قلب جنین و انواع سونوگرافی‌های پیشرفته

ویژگی های اکوكاردیوگرافی قلب جنین یا همان اكو قلب جنین

یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های اكوكاردیوگرافی یا همان اكو قلب جنین (در اصطلاح عامه)، قابلیت بررسی دریچه‌هاست. در حالی كه دریچه‌ها در روش‌هایی مثل آنژیوگرافی یا اسكن قلب دیده نمی‌شوند.

از طرف دیگر اكوكاردیوگرافی می‌تواند اطلاعاتی درباره عروق بزرگ و مجاور قلب جنین را مثل ابتدای عروق ریوی و آئورت برای فوق تخصص اکوكاردیوگرافی قلب جنین فراهم كند.

اما نباید انتظار داشت كه اكو قلب جنین همه مسائل را به‌طور شفاف بررسی كند و تمام اطلاعات لازم را در اختیار متخصص قرار دهد.

مطلب مرتبط را بخوانید
بهترین مراکز سونوگرافی غربالگری در تهران سه ماهه اول

روش اكوكاردیوگرافی قلب جنین هم محدودیت‌های خاص خود را دارد. به‌طور مثال در این آزمایش توانایی امکان بررسی عروق قلب وجود ندارد. بنابراین از روی نتایج اكوكاردیوگرافی نمی‌توان درباره باز و بسته بودن یا تنگ‌شدن عروق كرونر قلب اظهارنظر قطعی كرد.

هزینه اکو قلب جنین | تعرفه اکو قلب جنین

مزیت اکوکاردیوگرافی قلب جنین

مزیت بسیار مهم اكوكاردیوگرافی قلب جنین این است كه چون از امواج صوتی استفاده می‌شود، اشعه‌ی خطرناک و مضری به بدن تابیده نمی‌شود و خانم‌های باردار می‌توانند بدون نگرانی در مورد عوارض این روش روی سلامت خود و جنین، آزمایش اكوكاردیوگرافی را با خیال راحت انجام دهند.

برای آگاهی بیشتر باید در نظر داشته باشید تجهیزات مصرفی، تعداد خدمت، آزمایشات و تست‌های مورد نیاز از نظر پزشک، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک، از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است.

هزینه اکو قلب جنین

در واقع نمی‌توان به طور قطعی قبل از مراجعه به مراکز ارائه سونوگرافی جهت انجام اکو قلب جنین قیمت دقیقی برای انجام اکو قلب جنین تعیین نمود. ولی می‌توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای دریافت خدمات مختلف مانند اکو قلب جنین یا اکو کاردیو گرافی جنین را برای بیشتر افراد تعیین نمود.

بر اساس مصوب اعلام شده از طرف وزارت بهداشت که به صورت سالانه بابت هزینه اکو قلب جنین تعیین می‌شود، در سال 1402 هزینه اکو قلب جنین با تعرفه آزاد حدود 700 هزار تومان است.

در صورتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی طرف قرارداد باشید، تنها مبلغی که نیاز است پرداخت کنید مابه‌تفاوت (یا همان فرانشیز) سقف بیمه تکمیلی با تعرفه اعلام شده برای اکو قلب جنین است.

در صورتی که بیمه‌ تکمیلی که تحت پوشش آن هستید طرف قرارداد مراکز ارائه اکو قلب جنین نباشد، کافیست فیش پرداخت شده را به مرکز بیمه تکمیلی خود ارائه کنید و در نهایت هزینه انجام شده به حساب شما بازخواهد گشت.

مطلب مرتبط را بخوانید
آیا انجام سونوگرافی داپلر در بارداری ضروری است؟

در صورتی که به دنبال بهترین مراکز ارائه خدمات اکو قلب جنین در تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمائید: بهترین مراکز اکو قلب جنین

سوالات متداول در مورد تعرفه اکو قلب جنین

برای بسیاری از مراجعین سوالاتی پیش می‌آید که به احتمال زیاد برای شما هم این سوالات پیش‌ آمده‌است. در اینجا لیستی از سوالات متداول را آورده‌ایم.

هزینه و تعرفه اکو قلب جنین چقدر است؟

همان طور که در این مطلب ارائه شد، هزینه انجام اکو قلب جنین برای هر شخص متغیر است. ولی به صورت تقریبی طبق مصوب وزارت بهداشت تعرفه انجام اکو قلب جنین در سال 1402، حدود 700 هزار تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02188785775 یا ایمیل dr@drgerami.ir با ما در ارتباط باشید.u003cbru003eپیشنهاد می‌کنیم این قسمت را دوباره مطالعه بفرمائید: u003ca href=u0022#هزینه-اکو-قلب-جنینu0022u003eهزینه اکو قلب جنینu003c/au003e

هزینه‌های اکو قلب جنین به چه عواملی بستگی دارد؟

اکو قلب جنین می تواند به دو صورت ترانس واژن و ترانس شکمی انجام شود. هزینه اکو قلب جنین ترانس واژن معمولاً بیشتر از اکو قلب جنین ترانس شکمی است.

آیا تعرفه اکو قلب جنین با سایر اکوگرافی‌ها متفاوت است؟

بله، تعرفه اکو قلب جنین در دوران بارداری با اکوگرافی‌های متفاوت است. این اختلاف به دلیل ماهیت ویژه این آزمایش، تخصص مورد نیاز پزشک و استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ است.

بهترین زمان انجام اکو قلب جنین چیست؟

اکو قلب جنین معمولاً در هفته‌های 18 تا 24 بارداری انجام می‌شود. در این زمان به نظر می‌رسد که قلب جنین به اندازه کافی تشکیل شده و قابل مشاهده باشد. البته در مواقع خاص، ممکن است این آزمایش به دوره‌های دیگر بارداری موکول شود.

مطلب مرتبط را بخوانید
سونوگرافی غربالگری چیست و بهترین پزشک سونوگرافی آنومالی چه کسی است؟

آیا هزینه اکو قلب جنین شامل مشاوره پزشکی می‌شود؟

بله، هزینه اکو قلب جنین شامل مشاوره پزشکی نیز می‌شود. پزشک پس از انجام اکو قلب جنین نتایج را تفسیر کرده و به شما توضیحات دقیقی درباره وضعیت قلب جنین به دنیا نیامده شما و دیگر جزئیات ارائه خواهد کرد.

آیا تجویز اکو قلب جنین به معنای وجود مشکلی جدی در قلب جنین است؟

اکو قلب جنین معمولاً در مواردی انجام می‌شود که پزشک یا مامای مراقبت‌کننده نگرانی‌هایی درباره سلامت قلب جنین دارند. این آزمایش به عنوان ابزاری جهت بررسی مشکلات قلبی جنین به کار می‌رود.

آیا اکو قلب جنین عوارضی دارد؟

در این روش چون از امواج صوتی استفاده می‌شود، اشعه‌ی مضری به بدن تابیده نمی‌شود. خانم‌های باردار می‌توانند بدون نگرانی در مورد عوارض اکو قلب جنین بر سلامت خود و جنین، این آزمایش را با خیال راحت انجام دهند.u003cbru003eبرای مطالعه بیشتر به این قسمت مراجعه کنید: u003ca href=u0022#مزیت-اکو-قلب-جنینu0022u003eمزایای اکو قلب جنینu003c/au003e

برای اکو قلب جنین کجا برم؟

در صورتی که به دنبال بهترین متخصص اکو قلب جنین در تهران هستید، می‌توانید به مراکزی که دکتر رضا گرامی در آنجا مشغول به فعالیت هستند مراجعه کنید. لیست u003ca href=u0022https://drgerami.ir/clinics/u0022 data-type=u0022linku0022 data-id=u0022https://drgerami.ir/clinics/u0022u003eu003cstrongu003eمراکزی که دکتر رضا گرامی در آنجا مشغول به فعالیت هستندu003c/strongu003eu003c/au003e

در صورتی که سوال دیگری دارید که در این مطلب گنجانده نشده‌است، باعث خوشحالی ماست که از طریق فرم زیر سوال شما را دریافت و در اولین فرصت پاسخ آن را برایتان آماده و ارسال نماییم.

مطالب مرتبط

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

فواید ورزش در دوران بارداری | 4 ورزش شگفت‌انگیز در دوران بارداری

به عنوان والدینی که منتظر مسافر دلبندشان هستند، باید شما و همسرتان توصیه‌ها و نکات بسیاری در مورد درمان‌های خانگی برای یک سفر بارداری سالم دریافت کنید! مطمئنا خودتان هم اهمیت فواید ورزش کردن را در دوران بارداری می‌دانید. اما در اینجا نکات و مواردی را در مورد فواید ورزش در دوران بارداری برای شما یادآور می‌شویم که شاید در مورد آنها مطلع نباشید و آنها در سلامت خودتان و جنین‌تان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن کی است؟ |  نتیجه آن چه چیزی را نشان می دهد

سونوگرافی آنومالی در چه زمانی باید انجام شود؟ تا هفته چندم بارداری می‌توان سونو آنومالی را انجام داد؟ بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی کی است؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای مادران باردار پیش‌ می‌آید و ضروری است که در مورد آن بدانید. برای جواب این سوالات و سوالات مشابه این مقاله را از دست ندهید!

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *