پیلکتازی کلیه جنین چیست؟ چه خطراتی برای جنین دارد؟

8 اردیبهشت 1401ویدئو ها, تخصصی, سلامت جنین0 comments

فهرست مقاله

دیگر مقالات تخصصی

تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد

تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد

اختلالات هیپ مادرزادی، مشکلاتی هستند که در مفصل هیپ نوزادان در دوران بارداری ایجاد می‌شوند. این اختلالات، باعث عدم تقارن در مفصل هیپ، عدم قرارگیری صحیح سر استخوان ران در حفره استخوان لگن، یا عدم اتصال کامل سر استخوان ران به حفره استخوان لگن شوند. این اختلالات تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد را کاملا مشخص است.

فواید و عوارض اکو قلب جنین

فواید و عوارض اکو قلب جنین

اکو قلب جنین، یک روش تصویربرداری است که جهت بررسی ساختار و عملکرد قلب جنین استفاده می‌شود. با مقایسه و بررسی فواید و عوارض اکو قلب جنین به این نتیجه خواهید رسید که فواید اکو قلب جنین بسیار بیشتر از عوارض آن است. همچنین عوارض این آزمایش تنها در موارد بسیار نادری پیش می‌آید.

نحوه انجام اکو قلب جنین

نحوه انجام اکو قلب جنین

اکو قلب جنین، یک روش تصویربرداری است که برای بررسی ساختار و عملکرد قلب جنین استفاده می‌شود. این روش، معمولاً بین هفته‌های 18 تا 22 بارداری انجام می‌شود.

کلمات کلیدی

پیلکتازی کلیه جنین وضعیتی است که در آن کلیه‌های جنین متورم می‌شوند. در این ویدئو دکتر رضا گرامی به سوال شایع مادران باردار در خصوص ورم کلیه جنین یا همان پیلکتازی کلیه جنین و .درمان آن در دوران بارداری پاسخ خواهند داد

پیلکتازی کلیه جنین چیست؟ ورم کلیه جنین چه خطراتی دارد؟ | دکتر رضا گرامی – متخصص انواع سونوگرافی پیشرفته و اکو قلب جنین

پیلکتازی کلیه جنین یک یافته شایع و معمول در سونوگرافی دوران بارداری است. اگر پیلکتازی با نتیجه منفی غربالگری های کروموزومی دوران بارداری بخصوص سل فری DNA همراه باشد و یافته دیگری در سونوگرافی گزارش نشود بعنوان یک یافته خوش خیم و بدون هیچگونه عارضه خاصی مد نظر قرار گرفته می‌شود.

درمان پیلکتازی کلیه جنین

این عارضه در بیشتر از 60% موارد طی دوران بارداری برطرف می‌شود. با این حال از آنجایی پیلکتازی و احتباس ادرار ممکن است بدنبال انسداد ایجاد شده باشد و به سمت هیدرونفروز (تورم کلیه در اثر احتباس ادرار) پیش رود. بنابراین پیلکتازی کلیه حداقل دوبار طی بارداری و همینطور بعد از زایمان از نظر پیشرفت باید مورد پیگیری قرار گیرد .

سونوگرافی تشخیص تورم کلیه جنین

در موارد شدید، تورم کلیه جنین ممکن است نیاز به درمان جراحی یا سایر مداخلات پزشکی داشته باشد. تشخیص زودهنگام و پیگیری دقیق مادر باردار برای این وضعیت، اهمیت زیادی دارد. بهترین راه تشخیص تورم کلیه جنین انجام سونوگرافی است. لذا با انجام سونوگرافی تشخیص تورم کلیه جنین از عواقب آن راحت خواهید شد.

برای مطالعه بیشتر در مورد ورم یا پیلکتازی کلیه جنین می‌توانید مقالات زیر را مطالعه نمائید:

مطلب مرتبط را بخوانید
تاثیر سونوگرافی هیپ بر سلامت نوزاد

Fetal Pyelectasis | Fetal Pylectasis/Pelviectasis

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *